YGS-LYS Hazırlık için yapmanız gerekenler

Soru cevap şeklinde daha faydalı olacağını düşündüğüm için soru cevap şeklinde yazdım arkadaşlar.

Genel olarak çalışma nasıl olmalı, yaz tatilinde başlamalımıyız, genel tavsiyeler nelerdir?
Eğer ilk sene hayalinizdeki yeri kazanmak istiyorsanız hemen başlamalısınız, bugün program yaparım yarında baslarım derseniz o yarınların ardı arkası kesilmez. Bu konuda peygamberimiz erteleyenler helak olur buyuruyor. Bu yüzden önce kendinize hükmetmelisiniz. Ders çalışmak yerine arkdaşlarla bulusmak, pc de takılmak daha eğlenceli gelebilir ancak güç içinizde bunu engelleyin. Dediğim gibi ilk sene kazanmak istiyorsanız hayatınızı düzene koymalısınız. Örneğin ben gece 1-2 gibi yatar öğlende 12 gibi kalkardım düzenli bi hayatım yoktu hiç ders çalışmazdım çünkü zaman çok çabuk geçerdi. Ve sabah erken kalkmaya dikkat edin inanın bana sabah çok büyük bir nimet zaman geçmiyor sanki ne kadar konu bitirsenizde ne kadar soru çözsenizde sanki yeni kalkmışsınız gibi oluyor. Böylelikle öğlen 12 olmadan siz çok rahat 2 konu bitirip 200 soru çözebilirsiniz. Bu saatten sonra akşama kadar istediğinizi yapın, sıkmayın kendinizi akşmda bir konu bitirp 100 soru çözersiniz.
Haftalık ve aylık tekrarlara çok dikkat edin, bir konuyu tamamen anlamadan soru çözmeye kalkmayın çünkü çözemediğiniz ya da yanlış çözdüğünüz sorular moralinizi alt üst eder. Okullar ve dersane açıldığında arkadaşlarınıza konu anlatın böylelikle o konuyu son derece iyi anlamış olursunuz. Okul derslerine önem verin çünkü en önemli konular 12.sınıf konularıdır. Yazılılara falan önem vermesenizde olur ancak dersleri dinleyin. Arkadaşlar gerçektende ders derste öğrenilir, bunu unutmayın.

Çalışma stratejisi nasıl olmalı?
Her ders için farklı bir program izlenmesi gerekse de ortak olarak bazı yöntemler söyleyeyim. Konu anlatımlı kitabı açıp çalışmak yerine çeşitli kaynakların hazırladığı dersleri izleyin. Ya da ücretsiz olarak ekolhoca, korfezvideo gibi sitelerdeki videoları indirip izleyin. Videoları izlerken gerekli yerlerde not tutun. Videodaki soruları önce kendiniz çözmeye çalışın daha sonra çözümü izleyin. Kesinlikle 5-6 çeşit renkli kalem kullanın ve oldukça düzenli bir not tutun. O not sadece size has olmalı kısaltmalar yapn nasıl anlıyorsanız öyle not alın, haftalık tekrarlarda o notlara bir kaç kez bakıp soru çözün inanın bana çok faydalı olacaktır.
Bir konuyu tamamen anlamadan soru çözmeye kalkarsanız 1 senenizi yitirebilirsiniz, çünkü konu tam anlaşılmadan soru çözmeye çalışmak, moralinizi düşürür çünkü soru çözemezsiniz ya da çok yanlışınız olur. Bu yüzden konuyu iyi anlayın.

Dersanade çalışma yöntemi nasıl olmalı?
Dersane hocaları konuların ayrıntısına girmez, bu yüzden dersanede düzenli bir not tutun. Eve geldiğinizde notunuzu temize geçirin. Defterinizdeki soruların çözümünü kapatarak evde bir daha kendiniz çözün. Daha sonra dersaneden verdikleri konu anlatım, konu kavrama ve konu geliştirme adlarındaki testleri sırayla çözün, çözemediklerinizi en kısa zamanda hocanıza çözdürün. Çözemediklerinizi de anladıktan sonra o konuyla ilgili bol soru çözün.

Yaz tatilinde tüm konular bitmeli mi?
Hayır. Arkadaşlar önünüzde uzun bir zaman dilimi var, çabuk bitirmiş olmak için konu bitirirseniz en fazla 4 ay sonra aklınızda hiç bir şey kalmaz. Bu nedenle yavaş ve sakin gidin. Maraton uzun olduğu için gücünüzü yaymalısınız, kendinizi fazla sıkmayın. Ancak daha çok var deyipte sakın bırakmayın.

Denemelerde zaman problemim var nasıl önlerim?
Denemelerde soruların yetiştirilememesi soruların ilk okunuşta tam anlanamamasından kaynaklanır. Bu nedenle bol kitap okuyun. Hergün ama hergün istisnasız paragraf testi çözün. Paragraf sorularını hiç bırakmayın. Bunlar okuduğunuzu bir kerede anlamanıza vesile olacaktır.

Hiç çalışmam olmadı hangi kaynakla başlamalıyım?
Güvender ilk başlayanlar için vazgeçilmez bir kaynaktır. Zirve de aynı şekilde. Bu kaynaklar konuyu temelden alıp soruların zorluk dereceleri pek fazla değildir. Bu yüzden bu kaynaklar tercih edilebilir.

YGS konuları ne zaman bitmeli, LYS'ye ne zaman başlamalı?
Ygs konuları Aralık ayında bitmeli ve bu saatten sonra deneme ve bol soru çözümü yapılmalıdır. Lys'ye ise ygs bilgisi gerektirmeyen derslere hemen başlanmalı. Örneğin mat2 de karmaşık sayılar, logaritma, toplam-çarpım sembolleri, olasılık vs. gibi konular mat 1 bilgisi içermez. Bunun gibi ygs bilgisi içermeyen konular ygs ile beraber bitirilmeli. Eğer yaz tatili iyi değerlendirilir ve YGS Eylül gibi biterse hemen Lys'ye başlanmalıdır. Ancak ygs bitmedi deyipte Lys boşlanmamalı, aynı zamanda Lys içinde hazırlık olmalıdır.

Heyecan problemim var nasıl önlerim?
Öncelikle bu sınavın büyük bir yarış olduğunu ve bir sorunun bile çok çok önemli olduğunu her gün kendinize hatırlatın. Panonuza, duvarlara heyecan yok diye yazın her gün. Beyninize ben yapamam, edemem derseniz yapamazsınız, bilimde öğrenilmiş çaresizlik diye birşey vardır. Bunun tam terside mümkündür, ben yaparım, çalışırım derseniz çalışırsınız. Heyecan konusunda beyninize hükmetmeye çalışın, bol bol deneme çözün, yapacağınıza inanın. Hayal ettiğiniz bölüm ve üniversiteyi her yere yazın, kazanacağınıza ve heyecanınızı yeneceğinize inanın. İnsan bilmediği şeyler yüzünden heyecanlanır, çok emin olduğu bir şey insanı heyecanlandırmaz, emin olunan şeyler beyinde normal olarak algılanır. Bu yüzden beyninize emin olduğunuzu hissettirin.

Deneme çözmeye ne zaman başlamalıyım?
Deneme çözme işini en sona bırakmanız moralinizi yüksek tutmanız için iyi olacaktır. Çünkü örenğin mat1de siz 12 konu bitirdiniz ve daha bitirmediğiniz yerler var, denemede o bitirmediğiniz yerlerdende soru olacağı için netler az gelecektir. Bunu iyiyede yorabilirsiniz kötüye de. Kötü düşünürseniz "o kadar çalıştık netlere bak" dersiniz. İyi düşünürseniz "ilk deneme zaten birçok konuyu bilmediğim halde birşeyler yaptım çalıştığım yerlerden kaçırmadım demekki diğer konuları bitirince full bile çekerim" dersiniz. Ancak genelde ilk durum düşünüldüğü için genel tarama sınavları yaparsanız çalıştığınız yerlerin oturup oturmadığını daha rahat anlarsınız.

Kendi alanımın dışındaki derlere çalışmayalımıyım?
Öncelikle kendi alanınızdan tercih yapacaksınız kendi alanınızı güzelce bitirin. Derece yapmak gibi bir hedefiniz varsa elbette alan kavramı sizin için yok demektir. Yani tüm dersleri çok iyi bilmeniz ve her derse çok çalışmanız gerekir.
Bunun dışında ise özellikle eşit ağırlıkçı ve sözeller kendi alanlarının yanı sıra fene ve matematiğe bakmalılar. Çünkü sayısalcı biri türkçeyi matematiği ve feni yapacak vakit arttığında da en azından 25-30 net çıkaracak kadar da sözel yapabilecektir. Tabi bu durum ygs için geçerli. Ancak sayısalcılar LYS coğrafya ve edebiyatta da yine güzel netler çıkarabiliyor. İşte eşit ağırlıkçı ve sözellerin sayısalcıların bu durumunu aşmak için diğer alanlara da çalışmalılar.

Dersaneye gitmelimiyim?
Dersane çalışan öğrenciler için çok faydalı iken çalışmayan öğrenciler için de bir o kadar kabustur. Eğer yapınız gereği "kimse bana zorla birşey yaptıramaz" diyor ve çalışmıyorsanız dersane size göre değil. Ancak çalışmadığınız halde dersanenin sizi zorlamasına katlanacak yapınız varsa gidebilirsiniz. Çalışan öğrenciler için ise zaten söze gerek yok tabiki gidebilirler.

Önerdiğiniz kaynaklar nelerdir?
Öncelikle konu anlatım için hiçbir kaynak önermeyeceğim çünkü hangi kitap olursa olsun, öğrencinin yapması gereken o kitaptan konunun notunu çıkarmaktır. Yani en iyi kaynak sizin kendi tuttuğunuz nottur. Bu not çıkarılırken kullanılan kaynağın pek bir önemi yok. Soru bankası olarak ise üniversite sorularına en yakın kaynaklar tercih edilebileceği gibi, fazla işlem kalabalığı yaptırmadan, kolaydan zora doğru hazırlanmış ve çözümlerine kolayca ulaşabileceğiniz her türlü kaynak tercih edilebilir. Ancak hangi dersaneye giderseniz gidin hangi kaynağı alırsanız alın elinizde femin bir kitabı bulunsun.

VE SON OLARAK: LYS'ye daha fazla ağırlık verin diyorum arkadaşlar...

Yorum Yaz